Vaatame lähemalt, milleks metakirjeldust tänapäeval kasutatakse, milliste omadustega see peaks olema ning kuidas kirjutada võimalikult häid metakirjeldusi. Halduse lihtsus, kiirus ja turvalisus Kodulehe tellimisel tasub eelkõige tähelepanu pöörata halduse selgusele ja mugavusele, sest sellest sõltub, kui tulemuslikult kodulehte edaspidi toimetada saab Hea metakirjelduse saladus
Meie suurimaid veebiprojektide tellijaid
Hea metakirjelduse saladus » Disain aara.ee

Hea metakirjelduse saladus

Vaatame lähemalt, milleks metakirjeldust tänapäeval kasutatakse, milliste omadustega see peaks olema ning kuidas kirjutada võimalikult häid metakirjeldusi.

Metaandmed on andmed andmete kohta, mis kirjeldavad näiteks põhisisu loomise aega, olemust, teemavaldkonda, asukohta. Kodulehtedel on tüüpiliselt kasutusel kaks metavälja - võtmesõnad (ingl. keywords) ja metakirjeldus (ingl. meta description), mis on kodulehe päises sellise paigutuse ja formaadiga, et need on küll loetavad otsingusüsteemidele kuid ei ole otseselt nähtavad tavalugejaile kui need lehte tavalises vaates brauseris loevad. 

Hea metakirjelduse saladus
Metakirjeldus on lehe kirjeldus, mis on nähtav Ctrl+U abil avanevas lehe allikkoodi vaates.

 

Metaandmete kasutus on tänapäeval üsna piiratud, sest mitmed otsingusüsteemid on üheselt väljendanud, et võtmesõnade välja sisu ei loeta ega arvestata. Loe lähemalt lugu "Miks Google ei kasuta võtmesõnade metavälja" Google Webmaster blogist. Samas on ka kirjeldatud, millistel erandjuhtudel võidakse metakirjeldusest fraase indekseeringute jaoks kasutada.

 

Metakirjeldus - meta description

Erinevalt võtmesõnadest on metakirjelduse välja roll sootuks teine - seda kasutab enamik otsingumootoreid nähtavate kirjelduste kuvamisel.

Hea metakirjelduse saladus
Illustratsioon 2. Otsinguvastetes nähtav sisututvustus võib olla võetud metakirjeldusest, kuid ei pruugi alati sellega täielikult kattuda. Antud näites paistab üks lause sisutekstist ja teine lehe pealkirjast.

 

Google kirjeldus sõltub sellest, millega otsitakse

Mitmed kliendid on eelneva metakirjelduse definitsiooni peale arvanud, et "Ahaa, kui ma kirjutan metakirjeldusse lehe kokkuvõtte, siis kuvab Google enda otsinguvastete kirjeldustes alati seda". Päris nii see siiski ei ole, kuvatav kirjeldus sõltub siiski ka sellest, millist otsingufraasi otsingus kasutatakse. Näiteks ülal toodud ekraanivaatel on otsitud fraasiga "billigste priser på papirsposer" ja järgneval "Papirposer.com har vi et stort udvalg af poser", siis on neil otsingutulemustes erinev kirjeldus.

Hea metakirjelduse saladus
Illustratsioon 3. Kui eelneval ekraanivaatel sobitus otsingufraas rohkem pealkirjaga, siis selle otsingu kirjelduses kuvatakse otseselt metakirjelduse väljal olevat kirjeldust (võrdle järgneva 4. illustratsiooniga, millel on näha metakirjelduse välja sisu sisuhalduse metadialoogis.

 

Metakirjelduse toimetatavus

Erinevates sisuhaldussüsteemides on metakirjelduse välja toimetamine lahendatud üsna mitmesugusel moel. Mõnes vähema funktsionaalsusega lohmakas raamistikus, ei olegi võimalik kirjeldust igal lehel eraldi muuta. Loe lisaks artiklit "Sisuhaldussüsteemide suur võrdlustest".

 

 

Meie poolt enamike lehtede jaoks kasutatav FastLion paistab teiste seast positiivselt silma, sest selles on metakirjelduse väli täpselt sama fondi ja suurusega nagu tänapäeval Google ostinguvastetes ja selle poolest on hästi mugav ka kirjelduse pikkust toimetada - kohe on näha kui pikalt teise ritta peaks teksti kirjutama, et see paistaks täpselt nii nagu Google seda potentsiaalselt kuvama hakkab.

 

Hea metakirjelduse saladus
Illustratsioon 4. FastLioni metakirjelduse dialoog näitab kohe ära kas kirjeldus on liiga lühike või täidab kaks rida ära. Antud vaates on teksti 143 tähemärki, tüüpiliselt mahub vahemikus 160-180 tähemärki.

 

Kui pikk peaks metakirjeldus olema?

Kümne aasta tagused SEO käsiraamatud ütlevad kui ühest suust, et metakirjeldus peab olema 155 tähemärgi pikkune ja kui see on kasvõi pisut pikem, siis on karistus rängemast rängem. Nali naljaks, aga mõni "ekspert" juhib sellele tänapäevalgi tõsimeelselt tähelepanu ja hoiatab, et pisut pikem metakirjeldus kahjustab tõsiselt kasutajakogemust ja indekseeringuid otsingusüsteemides.

 

Põhiline probleem täpse tähemärkide tagaajamise juures on, et Google on mitmel korral muutnud enda otsinguvastete stiili - eelkõige fonditüüpi ja kirja suurust. Erinev font ja suurus mahutab erineva hulga teksti. Ühepunktine suurusemuutus või näiteks Ariali asemel Verdana kasutamine tekitab mahutavuses juba 10-12 tähemärgise erinevuse.

 

Veelgi enam, isegi täpselt samasuguse kirjastiili puhul võib kindlale alale mahtuva teksti pikkus sõltuda ka keelest ja sellest kui palju konkreetses lauses esineb nn. "laiu" või "kitsaid" tähti. M ja W tähti mahub kahte ritta näiteks ainult 90, samal ajal on "l" ja "i" tähed sedavõrd kitsamad, et neid läheb lausa 336 jagu!

Hea metakirjelduse saladus
Suurtähed ja tüüpiliselt laiema kujuga karakterid nagu näiteks M ja W on teistega võrreldes oluliselt laiemad - neid mahub Google poolt kasutatava fondi ja suurusega kahele reale ainult 90
Hea metakirjelduse saladus
Seevastu kitsamaid väiketähti, nagu "l" ja "i" mahub antud näites 336 tähte. Seega sõltub kirjelduse ridadele mahtuva teksti pikkus mitmest tegurist, sealhulgas keelest, kapitalisatsioonist ja sõnastusest.

 

Google näitab 2-3 realist kirjeldust

Nägime eelnevatest näidetest, et tähtede mahutavus kahele reale on erinevates keeltes erinev, sõltub kapitalisatsioonist ja konkreetselt kasutatud tähtede laiusest. Google on küll traditsiooniliselt enamasti näidanud kaherealist kirjeldust, kuid selleks, et otsinguvastete rida oleks sisukam ja mitmekesisem, lisatakse nüüd vahele ka mõned kolmerealised kirjeldused, mis on täiesti selgelt üle 200 tähemärgised. Vaatame näiteks järgnevat otsingutulemuste näidet.

Hea metakirjelduse saladus
Google ei piirdu alati ainult kaherealiste kirjeldustega, vaid sekka näidatakse ka kolmerealisi - sellisel juhul võivad nende pikkused küündida juba üle 230 tähemärgi.

 

Kvantiteet versus kvaliteet

Selle asemel, et jääda raamatutarkuse juurde näpuga järge ajama (mis on enamasti vananenud ega võta arvesse kõige uuemaid suundumusi), on mõistlik põhjalikumalt järgi mõelda metakirjelduse sisulise toimemehhanismi peale.

 

Lehekülje kirjeldus otsinguvastetes on otsijaile nähtav jupp teksti, mille põhjal üritatakse väga lühikese ajavahemiku jooksul aimata, kas viidatav lehekülg vastab otsija vajadustele või mitte. Google püüab küll leida kas metakirjeldusest või mujalt lehe tekstilistest elementidest otsingufraasiga haakuvaid lauseid, kuid Google ei ole enda tehisintellekti veel nii kaugele arendanud, et suudaks teksti sisuliselt ümber kirjutada.

 

Milline tekst töötab otsinguvastetes paremini?

Lühike vastus oleks - motiveeriv tekst. Käsitlesime artiklis "Isekas või isetu sisuturundus", milles jõudsime järeldusele, et pelga enesekiituse kõrval on soovitav käsile võtta ka külastaja jaoks huvitavamad ja väärtuslikumad teemad. Täpselt sama põhimõte töötab ka hea metakirjelduse kirjutamise juures. Tüüpilise e-poe puhul on väärtuspakkumisteks näiteks:

  • Parem tootevalik kui teistel samas valdkonnas tegutsejatel
  • Lihtne tellimisprotsess, arusaadav asjaajamine
  • Kiirem ja mugavam kohaletoimetamine
  • Tasuta transport

Kui metakirjelduses kasutada mõnda neist väärtuspakkumistest, siis tõstab see kirjeldust esile ning tekitab külastajates suuremat huvi.

 

Kliki siia - see töötab siiani hästi

Kuna otsinguvastete reas on tegemist lingiga, siis on külastajate poolt tehtav tegevus sellele klõpsamine. Otsinguvastete lehel sirvitakse igat kirjeldust väga lühikest aega, siis pole see just kõige parem koht väga sügavamõttelisteks targutusteks või filosoofilisteks uitamisteks. Kui tahad, et just sinu lehe lingile teistest rohkem klõpsataks, siis tulebki kasutada ka kirjelduses tegevusele üleskutsuvat fraasi, sellised on näiteks: "Klõpsa siia, et ...", "Loe lähemalt, miks ...", "Vaata järgi, kas ..." ja teised sarnased üleskutsed hästi sõnastatud väärtuspakkumistega muudavad metakirjeldused oluliselt paremini töötavaks.

 

Google hindab häid metakirjeldusi

Arvukate teiste otsingualgorütmi elementide seas on lehe sisuline vastavus ja haaravus, sealhulgas otsinguvastete reas klõpsamise määr Google jaoks väga oluliseks kvaliteedikriteeriumiks. Väga tähtis on aru saada, et Google eesmärgiks on pakkuda maailma kõige paremat otsinguteenust - selleks püütakse välja sõelude sellise sisukusega otsinguvasteid, mida külastajad klõpsaksid ja loeksid.

 

Seega, kui sinu metakirjeldus on selgelt sirgjooneline ja huvipakkuv, siis klõpsatakse seda teistega võrreldes rohkem. Parema klikitavuse määraga lehed saavad aga Google silmis parema kvaliteediskoori ning tõstetakse selle tulemusena otsingutulemustes kõrgematele kohtadele.

 

Metakirjelduste kokkuvõtteks

Kui sul pole lehe avaldamisel väga palju aega, siis ei juhtu absoluutselt mitte midagi kui jätad metakirjelduse välja tühjaks - Google otsib siis ise kirjelduse jaoks sinu lehe pealkirjast, sissejuhatusest ja sisutekstidest sobivad lausejupid.

 

Kui oled metakirjelduse siiski kirjutanud, ei ole ikkagi kunagi absoluutset garantiid, et Google iga otsingufraasi peale kirjelduse ridadel just sinu kirjutatud teksti kasutab. Metakirjeldust võidakse kuvada ka poolikult, kui see on oluliselt lühem kui 160 tähemärki - siis lisatakse juurde mõni lause mujalt lehe osadest, näiteks sisutekstist.

 

Meie pikaajaliste kogemuste najal kasutab Google lehe päisesse kirjutatud metakirjelduse suurema tõenäosusega juhul kui selles on üleskutse tegevusele ja sisuliselt esitatud väärtuspakkumised (vähemalt üks-kaks asja, mis külastajatele tõeliselt korda lähevad).

 

Aga ikkagi, raamatus oli et peab olema 155 tähemärki

Tõenäoliselt oli see käsiraamat kümmekond aastat vana ning siis ei olnud ka võimalik metakirjelduste sisulise kvaliteedi määratlemist reaalsete indekseeringute põhjal veel sedavõrd selgelt sõnastada.

Loe lisaks neid artikleid
Mis on sulle kõige tähtsam?
Parem hallatavus, et saaksid kodulehte mugavamalt toimetada .. lähemalt
Hea optimeeritus, mis toob suurepärased tulemused otsingutes tippu .. loe veel
Koormustaluvus kiireks ja tõrgeteta tööks ka suurema külastatavusega .. edasi
Terviklik koduleht - projekteerimisest teostuseni, garantii- ja kasutajatu .. loe
Kaasaegne disain, mida saab vaadata ka nutiseadmete ekraanidel .. vaata edasi
Vajad korralikku kodulehte?
Saada lähteülesanne ja teeme.

KOGEMUSED
Aara disainibürool on veebirakenduste loomise valdkonnas 16 aasta pikkune kogemus. Teeme nii originaalkujundusi kui ka rakenduste programmeerimist.

KODULEHED
Pakume kaasaegse kujundusega kodulehekülgi, mis töötavad hästi nii tavalistes arvutites kui ka mobiilides. Uue kodulehe valmistamine.

TELLIMINE
Sirvi hinnakirja ja tutvu võimalustega
Mõjusalt hea kodulehe valmistamine
Hinnapäringut saad saata siin
Kodulehe valmistamine e-turunduseks.

KONTAKTID
www.aara.ee © Copyright 2016
Aara disainibüroo OÜ, Saada päring
Helista telefonil (+372) 52 71 182,
Tööaeg on E-R 09.00-17.00

Kaasaegsete kodulehtede valmistamine ja kodulehe optimeerimine.
Hea metakirjelduse saladus

Hea metakirjelduse saladus

Metaandmed on andmed andmete kohta, mis kirjeldavad näiteks põhisisu loomise aega, olemust, teemavaldkonda, asukohta Kodulehtedel on tüüpiliselt kasutusel kaks metavälja - võtmesõnad ( ingl Vaatame lähemalt, milleks metakirjeldust tänapäeval kasutatakse, milliste omadustega see peaks olema ning kuidas kirjutada võimalikult häid metakirjeldusi.

Hea metakirjelduse saladus

Tel 527 1182
Nimi:*
E-post:*
Sõnum:*