Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

Üks üliväga alahinnatud aspekt esindusliku kodulehe loomisel on selle keeleline viimistletus. Mõistagi ei tohiks tekstid olla vigased ja arusaamatud. Veelgi parem kui need on eesmärgipärased, külastajaid kõnetavad ja ladusalt loetava sõnastusega.

Veebilehe valmistamine on kohati nagu ratsutamine kahel hobusel korraga. Teemakohaste tekstide viimistlemisel on heaks otsingunähtavuseks vägagi soovitav kasutada kindlaid märksõnu, mis on täpselt sisuga seotud ja varieeriksid selle teemavaldkonna otsingufraase. Teisalt peaks fraaside valikul silmas pidama ka kliente, et nende ootused otsingumootoritest saabudes oleksid kindlalt eesmärgile suunatud - hea fookus aitab paremini uusi kundesid leida ja neid tellimusteni suunata.

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

Oleme kodulehtede optimeerimist pakkunud juba üle 20 aasta, siis oleme näinud päris palju juhtumeid, kus algsed lehed sisaldavad päris arvukalt selliseid vigu, mida on võimalik teadlikumal sisuloomel väga lihtsate vahenditega vältida. Mõnikord toob elu ise meile silma alla näiteid, mis on sedavõrd värvikad, et nende jagamisel laiema ringi lugejatega on kaheldamatult üliõpetlik mõju. 

 

Vaatame ühe pruutkleite pakkuva firma kodulehte, mille näited on kohati uskumatult reljeefsed.

 

Puuduvad märksõnad
Selleks, et leht tuleks otsingumootorites paremini välja on ülioluline kasutada põhilisi märksõnu juba lehtede linkides ja suurtes pealkirjades. Tüüpiline viga on liiga üldiste ja mittemidagiütlevate pealkirjade kasutamine. Näiteks pealkirjad "Firmast", "Ajalugu" või "Meist" ei aita põrmugi kaasa headele otsinguindekseeringutele. Lahendus on konkreetsemate, tootest või teenusest lähtuvate pealkirjade kasutus.

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

 

Kõneta klienti
Märksõnade kasutus ei peaks olema liiga läbinähtavalt tehnitsistlik. Kõige nähtavamatel tekstidel peaks olema eelkõige külastajatele pööratud vorm, et see mõjuks asjakohaselt ja atraktiivse veenvusega.

 

Jah, märksõna sisalduvus on oluline, kuid see ei peaks tapma teksti mõtet ega muutma seda ülemäära kohmakaks. Eelkõige tuleks kirjutada kliendile, siis tehnilisele otsingumootorirobotile.

 

Algne robotile kirjutatud lause

kaasaegsete ja kvaliteetsete pulmakleitide müük ja 
laenutus igale maitsele taskukohase hinnaga.

 

Uus - kliendile suunatud, motiveeriv
Kaasaegne pulmakleit muudab su pulmapäeva tõeliselt säravaks. 
Müüme ja laenutame moodsa lõikega pulmakleite. 

 

 

Tegija teeb tööd
Üsna tihti sõnastatakse tutvustavad laused ebamääraselt, umbisikuliselt ja hõljuvalt, millegipärast kartes konkreetset sõnastust. Ülaltoodud näites algse märksõnu sisaldava "pulmakleitide müük" asemel on sirgjoonelisem ja selgem "Müüme pulmakleite".

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

 

Kaalukad valikukriteeriumid
Ülaltoodud näite puhul on algses tekstis muuhulgas välja toodud kvaliteetsus ja taskukohasus, mis kätkeb endas juba teatud vastuolulisust. Kvaliteetne kaup ei saa olla odav ja madala hinnaga ei ole omakorda võimalik saada parimat kvaliteeti. Kui pruutpaar otsustab juba pulmapeo korraldamise kasuks, siis ei pruugi olla kokkuhoid ja raha säästmine sedavõrd esiplaanil, et seda tasuks esmatähtsa müügiargumendina kohe alguses, kõige nähtavamates tekstiosades välja käia.

 

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

Kolm meeleheitemärki
Instagrammis ja Facebookis vabamat keelekasutust jälgides võib väga lihtsalt tekkida väärkujutelm, et kirjavahemärke võib kasutada suvaliselt. Korrektsetes esinduslikes tekstides on küll keeleliselt korrektne kasutada (ühte) hüüumärki ja see kannab teatud emotsiooni. Antud näite varal on kolm hüüumärki siiski selgelt ebakorrektne ja viitab pigem meeleheitele ning soovile kliendile pugeda. 

 

Ära praali, suuna tegevusele
Enese esmakontakti käigus parimaks nimetamine mõjub kergelt praalivalt. Samuti jätab algne lausestus kliendi suhteliselt ebamääraselt õhku hõljuma. Pigem soovitaks ka selle lause pöörata kliendist lähtuvaks tegevuseks, mis tõstaks motivatsiooni ja suunaks kontakti võtma. Näiteks võiks selleks tegevusele tõukavaks lauseks olla "Tule endale kleiti valima, broneeri aeg siin."

 

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

 

Tule mugavaks sisustuseks
Lause "Ootame teid [..] mugavaks sisustuseks tassi lõhnava tee kõrvale." on keelelises mõttes peaaegu korrektne, kuid paraku on tekstis kaduma läinud sisuline mõte, mida klient siis tegelikult tegema peaks. Tee kõrvale sisustuselemendiks tulemine ei ole arvatavasti päris see, mida kliendilt oodatakse ja ka klient tahaks tegema tulla.


Tõlkija on lähtunud algses tekstis olnud sõna "примерки" teisest tähendusest ega ole taibanud, et seda võiks tõlkida kleidiprooviks, külastuseks või miks mitte isegi ka Google Translate poolt pakutud koosviibimiseks. Tõsi küll, viimane jääb siiski üsna nurgeliseks ega väljenda piisavalt sisulist eesmärki.

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

 

Detailid vs. emotsioon

Võimalik, et õmblejate ja moekunstnike maailmas mõjuvad tehnilised üksikasjad nagu jaotustükid, siluetid ja kangad ülihuvitavalt, kuid naised, kes otsivad enda jaoks ülioluliseks pidupäevaks

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

kleiti, ootavad tõenäoliselt lisaks veel mõnevõrra teistsuguseid emotsioone. Veebilehe jaoks kirjutades peaks olema mitte ainult keeleliselt korrektne, vaid püüdma pisut mõelda ka kliendile, kellele antud tekstid on suunatud. Hea veebitekst põimib endasse nii vajaliku info, kõige olulisemad märksõnad kui ka ärgitab lugeja fantaasiat - annab kujutluspildi paremast tulevikust, mis juhtub siis kui ta võtab kontakti ning tellib just sellelt firmalt tooteid ja teenuseid.

 

Küsi asjatundjatelt nõu

Veebilehe toimetamisel võib ette tulla raskeid hetki. Kui sul tekib kahtlusi kas suudad päris ise kõik lõpuni ära viimistleda, siis on alati võimalus küsida meilt nõu ja võtame tekstid lähema luubi alla.

 

Oleme enam kui 20 aasta jooksul olnud veebilehtede tegemise käigus optimeerinud olemasolevaid tekste kui ka kirjutanud täiesti uusi, et kodulehed tuleksid paremini otsingutes välja, oleksid külastajatele atraktiivsemad ja teeksid paremini seda, milleks nad mõeldud on.

 

Võta kontakti, aitame

Saada meile enda veebilehe link ja lisa juurde lühikirjeldus, milliseid eesmärke sa lehe paremaks tegemisel olulisemaks pead ning vaatame detailsemalt üle, mida sinu lehega on võimalik ette võtta.

 

Saada päring siin

 

 

Veebirakendused2
Meie poolt loodud kodulehed on mugavad toimetada ja saavad Google käest hea kvaliteediskoori. Hea nähtavus otsingutes aitab sul edustada enda organisatsiooni tulemuslikumalt ja mõistlike püsikuludega.

Lihtsast keerukamateni
Lisaks lihtsatele lehtedele oleme loonud  tootekataloogide ja tellimissüsteemidega e-poode ning ka keerukama andmestikuga kalkulaatoreid, mis teevad dünaamiliste arvutuste tulemused veebis nähtavaks.

Saada meile päring
Veebi tellimise esimeseks sammuks on päringuvormi täitmine, milles saad enda soovitud fookust lühidalt kirjeldada. Selle põhjal küsime täpsustavaid küsimusi ja teeme sulle detailse hinnapakkumise.

Kontaktandmed
Firma nimi: Aara disainibüroo OÜ,
registreerimisnumber. 11477099
IBAN: EE967700771001668194
Saada enda küsimus:

Veebilehe disain ja CMS

Ilusa eesti keele kiituseks,

Veebilehe valmistamine on kohati nagu ratsutamine kahel hobusel korraga Teemakohaste tekstide viimistlemisel on heaks otsingunähtavuseks vägagi soovitav kasutada kindlaid märksõnu, mis on täpselt sisuga seotud ja varieeriksid selle teemavaldkonna otsingufraase Üks üliväga alahinnatud aspekt esindusliku kodulehe loomisel on selle keeleline viimistletus. Mõistagi ei tohiks tekstid olla vigased ja arusaamatud. Veelgi parem kui need on eesmärgipärased, külastajaid kõnetavad ja ladusalt loetava sõnastusega.

Ilusa eesti keele kiituseks, veebilehe hüvanguks

www.aara.ee © 2024 Aara disainibüroo OÜ » Sisu ja vormi sünergia